Hola, hur kan vi hjälpa dig?

Här besvarar vi de vanligaste frågorna som våra kunder brukar ställa. Om du inte hittar det du är ute efter är du alltid välkommen att maila oss på hola@aceropadel.se eller skriva direkt till oss via chatten på hemsidan. 
Leverans

Hur levereras min order?

Fraktbolagen DHL och UPS har fått äran att leverera våra varor till ditt närmaste postombud. Du får information om när paketet kan hämtas och hur du går tillväga via SMS till det telefonnummer som angetts i beställningen.

Hur lång är leveranstiden?

Våra leveranstider kan skilja sig beroende på vart du håller hus, men om inga överraskningar sker hos varken oss eller hos vår leveranspartner har du din beställning hos ditt postombud inom 1-3 helgfria vardagar.

Vad kostar frakten?

Vi erbjuder fri frakt på ordrar över 500 kronor, annars kostar det 49 kr.

Retur & återbetalning

Ångrat dig? No hard feelings! Innan du servar tillbaka bollen till oss, se till att följande krav är uppfyllt för att din retur ska bli godkänd:

- Returen initieras 60 dagar efter ditt beställningsdatum
- Produkten är i oanvänt orginalskick
- Alla etiketter sitter kvar och/eller obruten förpackning

Om ovan nämnda krav inte uppfylls kommer vi att skicka tillbaka produkten till dig och du får ingen återbetalning.

Hur returnerar jag en vara?

Vi värnar om miljön och skickar därför inte med någon retursedel i ditt paket. Hör av dig med namn, adress, e-postadress, ordernummer och vilka varor som returneringen gäller till hola@aceropadel.se så skickar vi instruktioner till dig. Du står för en del av returfrakten (35 kr), leverans och skick på produkterna vid retur – produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

Har ni tagit emot min retur?

Vår returprocess tar vanligtvis upp till 14 dagar från tidpunkten när du returnerade dina produkter. När din retur är bearbetad kommer du att återbetalas via samma betalningsmetod du valde för din beställning, eller få en uppdaterad faktura om du valt Klarna faktura. Transaktionen tar vanligtvis 2-5 helgfria vardagar, du får en bekräftelse via e-post så fort återbetalningen är genomförd.

Reklamationer

Hur reklamerar jag en vara?

Vi besiktigar alla produkter innan dem skickas till dig. Om produkten ändå skulle vara defekt, behöver du kontakta oss omedelbart på hola@aceropadel.se efter att defekten upptäckts. Läs mer om vår reklamationspolicy här.

Betalning & rabatt

Vilka betalsätt kan jag använda?

Vi godkänner Klarna (Betala direkt, betala senare eller dela upp), Visa, Mastercard, PayPal, American Express, Maestro, iDEAL, Bancontact, Shop Pay, Apple Pay och Google Pay som betalningsmetoder.

Hur använder jag min rabattkod?

Du kan aktivera din rabattkod i varukorgen innan betalningen. Vi kan inte lägga till rabatten efter att du lagt beställningen.

Beställning

Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?

Du kommer att få en orderbekräftelse via e-post inom 24 timmar från att beställningen är lagd. Om inte, dubbelkolla din skräppost och andra liknande mappar. Hojta till hola@aceropadel.se om du inte hittar den.

Kan jag ändra och/eller avbryta min order?

När din beställning har gått iväg kan vi inte göra ändringar i den. Om vi inte hunnit hantera och skickat din order kan vi stoppa den, skicka ditt snabbaste mail någonsin till hola@aceropadel.se så tar vi det därifrån.

Produkter

Vart kan jag köpa era produkter?

I dagsläget säljs våra produkter exklusivt på vår hemsida. Direkt från fabrik till din hand för att kunna hålla ner priserna på våra produkter.

Vilket racket ska jag köpa?

Det är helt individuellt och beror på många faktorer, läs vår racketguide här. Om du fortfarande är osäker så kan du skriva till oss på hola@aceropadel.se, chatten på hemsidan eller via våra sociala kanaler så snackar vi vidare om vad som är bäst för dig.

Hur länge håller ett racket?

Ett kvalitetsracket ska hålla tills du tröttnar på den – förutsatt att du har hand om det. Dock är det rätt vanligt att någon som spelar ett par gånger i veckan byter racket en gång per år då kärnan i racket kan upplevas mjukare när det spelats med frekvent under en längre period. Läs våra 4 tips för längre livslängd på ditt padelracket här.

Vart tillverkas era produkter?

Våra produkter tillverkas i Kina - i samma fabrik som flera andra stora och traditionella padel varumärken använder sig utav. Vilka det är behåller vi för oss själva för att inte bli ovänner med våra branschkollegor.

Har ni någon storleksguide för era kläder?

Si, finns i produktbeskrivningen på respektive produktsida.

Samarbeten

Är du en kreatör? En spelare? En lokal profil? Vi letar alltid efter intressanta människor att samarbeta med. Släng iväg ett mail till hola@aceropadel.se så snackar vi vidare.

Övrigt

Har du några andra frågor eller vill bara snacka padel? Du är alltid välkommen att maila oss på hola@aceropadel.se, skriva direkt till oss via chatten på hemsidan eller hänga med oss på våra sociala kanaler.